søndag den 15. november 2009

3 kvadratmeter til de levende og 6 til den døde...

Hjemme hos os ligger "Alt om barnet" fra 2009 af Vibeke Manniche på bordet. Det er mest Mikkel, der har læst i den, men vi er begge blevet noget chokeret over, at børn mellem 0-4 åbenbart gennemsnitligt har 80 sygedage om året. Manniche argumenterer for, at det skyldes, at der kun er 3 m2 per vuggebarn. Og indrømmet - jeg er rimelig muggen på alle dem, der har stemt borgerligt og prioriteret friværdi og skattelettelser over rimelige forhold for vores børn.

3 kvadratmeter er fandeme ikke meget plads- heller ikke for en lille plyt på 2.

Ind i mellem er min målestok mystisk. Men jeg kunne ikke lade være med, at have det rigtig godt med, at Klemme i det mindst har 6 kvadratmeter på Assistensen. Han har egentlig ikke brug for dem allesammen, og han kan jo ikke blive mere syg end han var da han døde - men alligevel...om ikke andet sætter jeg pris på det hver gang jeg kommer forbi.

4 kommentarer:

Line sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Stine Willum Adrian sagde ...

Line så er der rigtig mange mennesker der tror de har børn der ikke har... hvems er de så - er de små pus forældreløse?

Line sagde ...

Nej, det jeg prøvede at skrive i min døs var at jeg altid har tænkt at dem der stemte borgerligt var dem uden børn... Fordi det alt for ofte er på det område der skæres ind til benet og på det område at der laves de vildeste (og i mine øjne) mest voldsomme stramninger og forringelser... Det var helt forkert formuleret...
Og ikke mindst hører mine ræve røde, provokerende, fordomsfulde og arrogante udtalelser vist slet ikke til på din blog...
Dem må jeg nok finde et andet sted til...
Kys til dig :O)

Stine Willum Adrian sagde ...

Du er velkommen til at komme med alle dine ræve røde fordomsfulde udtalelser dem sætter jeg jo pris på søde ;-) Jeg sad bare og fnes lidt af alle de forældreløse børn, du pludselig fik skabt. Men det er godt nok mærkeligt, at man kan have børn og så stemme på højrefløjen - men folk har sjov logik i deres hoveder....