mandag den 4. januar 2010

Triste fakta om spædbarnsdødelighed i DK

Jeg var godt klar over, at der var ulighed iforhold til hvordan spædbarnsdød fordeler sig i befolkningen, men er alligevel noget chokeret over den sidste nye forskning på området i DK.


http://www.berlingske.dk/danmark/flere-boern-af-indvandrere-doer-spaede

Jeg håber man får kortlagt baggrunden for dødsfaldende på en kompetent måde! Næste skridt er at finde ud af om og i hvilken grad forældrer, der har mistet får den nødvendige støtte og opbakning når ulykken sker uanset forskel på social, økonomisk, religiøs og etnisk baggrund.

3 kommentarer:

Heidi sagde ...

Ja, jeg så den også godt :-(
Virkelig trist...

Jeanette sagde ...

Øv!

Line sagde ...

Puha, det er da trist.
Jeg håber satme også at det vilblive rigtig meget undersøgt hvordan, hvorfor og hvorledes :O(
- Og jeg kender en der ville være ret fantastisk til det!