torsdag den 1. maj 2008

Klemens have






Endelig får jeg taget mig sammen til at lægge billederne fra Klemens have ud. Først er der billeder fra den 10 april, dagen efter den blev anlagt.

Haven mangler stadig at spire, særligt græsset. Men på Assistensen blomstrede træerne og det er meget forår. Tror nok det er de Japanske kirsebær ;-) men jeg er jo ikke have kyndig - smukke er de dog.







For to dage siden så Klemses have lidt grønnere ud efter solen har skinnet flere dage i træk.




Udover at græsset spirer sidder der nu små sommerfugle i den lidt for lille sommerfuglebusk - TAK INGE - vi er så glade for dem! Jeg glæder mig som et lille barn til at busken skyder i vejret så de rigtig kan komme til deres ret.

Og så trives krydderurterne så godt, at vi snart skal plukke lidt til madlavningen derhjemme. Nu er de Japanske kirsebærtræer ved at være afblomstrede, tilgengæld står Magnolia træerne i fuld flor og er så smukke.

5 kommentarer:

Maomis sagde ...

Nøj, hvor er det blevet eventyrligt fint! Jeg er især vild med det lille krydderurte-stenbed.

Heidi sagde ...

Det er virkelig et fint sted jeres dreng har fået! Jeg var forbi i går og blev meget betaget af stemningen. Synes der var så frisk og grønt... sådan lidt norsk-skov-eventyr-agtigt... kan ikke helt beskrive det, men der var bare rigtig rart. Græsset var helt fint og spædt, så jeg ville ikke gå ind på stenene, men sad på hug ved kanten og kiggede lidt. Der lå en lille hvid fjer i den ene krydderurt. Jeg rørte lidt ved planten for at få en smule af duften. Hvor er det en god ide med dem.
Hilsen fra Heidi

Susanne sagde ...

Det er rigtig fint. Jeg kunne godt have tænkt mig, at traditionerne var blevet brudt lidt, da Mies grav blev anlagt for 10 år siden. Nu føles det ikke rigtigt at lave det hele om.

Jeg kom forbi din side via Rikkes og måtte lige kommentere de flotte billeder.

Anonym sagde ...

Kære Stine,

Det ser ud til at være et sted med plads til tanker og fordybelse. Der ser rigtig rart ud.

Hilsen fra
Sine

Anonym sagde ...

Der ser dejligt ud der i solen :)